.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاطرات معلم شهید مازندرانی منتشر شد

کتاب جام‎بلیک، اثری شامل 55 روایت از 23 راوی درباره سردار معلم شهید شعبان فکوری، منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش فارس،  «جام‎بلیک» اصطلاحی مازندرانی به‌ معنای جام جهان‌نمای کوچک است و همچنین نام مجله‌ای است که سال‌های پیش از پیروزی انقلاب توسط سردار معلم شهید شعبان فکوری منتشر می‎شد؛ این شهید گرانقدر از اهالی شهرستان جویبار با سمت جانشینی گردان مسلم‎ابن‎عقیل (ع) لشکر ویژه 25 کربلا، در تاریخ 12 تیر ماه 65 در منطقه عملیاتی مهران در عملیات کربلای یک به شهادت رسید.

جام‎بلیک، امروز نام اثری است که شامل 55 روایت از 23 راوی درباره یک شخصیت گمنام است، کتابی که با روایات کوتاه اما جذاب و زیبای خود، خواننده را به تب‌وتاب فعالیت‌های جسورانه و افکار فیلسوفانه قهرمان خودش، هم‌زاد می‌کند.

خاطراتی روان و پرپیچ‎وخم درباره انسانی ناشناخته که لابه‌لای ازدحام و شلوغی زمان، فراموش شده بود؛ حرف‌هایی مستند از پیر و جوان، زن و مرد، همکار و شاگرد، دوست و هم‌رزم، خانواده و هم‌محلی که در روایتی رفت‌وبرگشتی و سیال مانند رمانی جذاب، شیرین و پر تعلیق، جلوه‌گر شده و ذهن خواننده را سرشار از حظ لحظه‌های ناب کرده و شیرینی درک زندگی پر افت‌وخیز یک قهرمان جسور، متفکر و خونسرد را در خاطر او ماندگار می‌کند؛ از این رو جام‌بلیک اثری ماندگار برای همه نسل‌ها و خواندنی برای سنین مختلف است.

اثر ارزشمند جام‎بلیک، جامی کوچک که آبشخور اتفاقات بزرگ است، رازهای نگفته یک انسان و جام جهان‎نمای کسی است که به قوام افراد و اجتماع می‎اندیشد.

شخصیتی که لابه‌لای این روایت‌ها تلاش می‌کند تا با روایتی متفاوت و ممتاز، دست به واکاوی و کشف خودش بزند؛ انسانی که 29 سال بعد از عزیمت از این دنیا، در روایتی پر از چراها و تردیدها، سعی در بازنمایی زوایای پنهان درون و بیرون خود دارد.

اثری که برخاسته از نهان یک انسان در حال رشد و برگرفته از جهان تودرتوی یک قهرمان است که نمی‎خواهد قهرمان باشد بلکه می‎خواهد قهرمان بسازد، قهرمانانی که آزاد باشند و به‎جای این‎که در امواج اندیشه‎های حزب‎ها، نهله‎ها و تبلیغات شناور شوند و ناخواسته به این‎سو و آن‎سو بروند، با قوام فکری و استقلال فردی و اجتماعی خودشان سرنوشت‎شان را رقم بزنند.

جام‌بلیک کتابی درخور تحسین و با رویکردی متفاوت در حوزه خاطره ـ داستان جنگ و انقلاب است که به قلم و تدوین ابراهیم باقری‌حمیدآبادی و مسعود آب‌آذری در 276 صفحه نوشته و تنظیم شده و توسط انتشارات نوج در سه‌هزار نسخه به چاپ رسیده است.

این اثر سرشار از خطرهایی است که یک انسان، آنها را لمس و تجربه کرده است، تجربه‎هایی که ناب و دست‎نخورده در اختیار مردم حال و آینده قرار می‎گیرد؛ تلاش فکری و فعالیت‎های توان‎فرسا و خستگی‎ناپذیر معلم شهید شعبان فکوری برای احیای انسانی مستقل، آزاد و محکم تحسین‎برانگیز است.

لحظه‎ها و تصویرهایی که در ذهن مخاطب حک می‎شود، تردیدها و اندیشه‎هایی که خواننده را به مرز تردید، دودلی، تفکر و همراهی با شعبان فکوری پیش می‎برد و جهانی پر از پرسش و تازگی برای او می‎آفریند.

باقری‌حمیدآبادی و آب‌آذری، این دو نویسنده مازندرانی، در این کتاب با اجرای طرحی ساده اما دقیق، تصویری زیبا، و متنی مستند، تحلیلی، خواندنی و پرکشش از زندگی متفکر و معلم شهید فکوری به مخاطبان و خوانندگان ارائه داده‌اند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.